רצים ללא גבולות

האתגרים שחוסמים את הרצים המזרח ירושלמים של מרתון ירושלים

ישראל הס 22 לספטמבר 2018

בבוקר מרתון ירושלים 2018 הרצים הערבים שנרשמו למרוץ, עשו מסלול מכשולים כדי להתגבר על הסגר שהוטל על מזרח ירושלים: למרות זאת הם שומרים על אופטימיות שהמצב ישתפר במרוצים הבאים

 

בבוקר מרתון ירושלים 2018 ניצבה עמותת רצים ללא גבולות, המקדמת דו קיום בין יהודים וערבים בפני בעיה רצינית. איך ניתן להעביר את עשרות הרצים המזרח ירושלמים של העמותה למערב ירושלים כדי שישתתפו במרתון העירוני. זאת, היות שבכל מרתון עם שחר מוטל סגר חלקי על שכונות מזרח ירושלים, בלי שלרצי המרתון שגרים בשכונות אלו יש אישור מיוחד למעבר. 

אלו רצים שמשתתפים במרתון ירושלים ולכן עיריית ירושלים שמפיקה את המרתון, היתה יכולה לצייד אותם באישורים המתאימים כדי להקל עליהם את מעבר המחסומים.

בימים רגילים אין מחסום בין מערב למזרח ירושלים, פרט לשכונות מחנה הפליטים שועפאט וכפר עקב. עם זאת, ביום המרתון מוטל סגר על מספר שכונות במזרח העיר ולרצי העמותה הערבים, היה זה מסלול מכשולים בדרך להשתתפות במרוץ העירוני. 

קבוצת הנוער בחימום לפני מרתון ירושלים
קבוצת הנוער של רצים ללא גבולות בחימום לפני תחילת מרתון ירושלים

רצים ללא גבולות העוסקת בקבלת השונה דרך ריצה, רגילה כבר למציאות המורכבת בירושלים, אך כל אירוע כזה הוא מבצע לוגיסטי מורכב. 

אתגרי הסגר בשביל הרצים משכונות מזרח ירושלים

מצד אחד משתתפים בפעילויות הדו קיום של העמותה, רצים בוגרים שיצאו משכונותיהם עם רכבים ומצד שני יש הרבה בני נוער המגיעים ממספר שכונות וצריך לדאוג להם באופן פרטני. 

התחבורה הציבורית במערב ובמזרח ירושלים שובשה לחלוטין והיה צריך לשלוח לכל נער מונית כדי שתאסוף אותו ותביא אותו לנקודת המחסום הקרובה אליו. בני הנוער שהגיעו משכונת עיסאוויה למשל הלכו ברגל משכונת הגבעה הצרפתית ועד לנקודת המרתון בגן סאקר. זאת, כי המונית שלקחה אותם דרך מזרח ירושלים, נתקלה במחסומים רבים לאורך הדרך. 

דבר דומה קרה גם עם רצי קבוצת המבוגרים שהיו צריכים לשכנע את כוחות הבטחון המופתעים כי הם הולכים להשתתף במרתון ירושלים וכי הם אכן נרשמו אליו. הם סיפרו שהאנשים שאיישו את המחסומים התקשו להאמין להם, כי הרי ממתי תושבי מזרח ירושלים משתתפים במרתון ירושלים

בסופו של דבר, לאחר של כשעה וחצי של מעבר בין מחסומי מזרח העיר, החנו משתתפי קבוצת הבוגרים את רכביהם באזור בנייני האומה והגיעו למרתון העירוני. 

רצים ללא גבולות במרתון ירושלים
רצים ללא גבולות במרתון ירושלים 2018

השתתפות במרתון ירושלים 2018

לאחר כשעתיים בדרכים הגיעו כל רצי העמותה לנקודת הזינוק של מקצי מרתון ירושלים. החוויה היתה מרגשת מאוד כי אל העמותה הצטרפו גם אורחים ותומכים שרצו לראות את הקבוצה המשותפת במרתון העירוני.

הקבוצה השתתפה כמעט בכל מקצי המרתון הירושלמי – מהחצי מרתון ועד ה-5 ק"מ. ב-2018 אמנם לא היו לעמותה מועמדים לזכייה, אך ההתרגשות מהחוויה המשותפת היתה עצומה. 

אתגרי הסגר של מרתון ירושלים 2018 שחסמו את הרצים ממזרח ירושלים
אתגרי הסגר של מרתון ירושלים 2018 שחסמו את הרצים ממזרח ירושלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *