רצים ללא גבולות

דוחקים את הגזענות לשוליים – הישגי פעילות הנוער היהודי-ערבי ב-2019/20:

ישראל הס 15 לאוקטובר 2020

נאבקים בגזענות: סיכום פעילות העמותה היהודית-ערבית לשנת 2019-20

את השנה פתחה עמותת הדו קיום בסערה, כאשר פעילות קבוצת הנוער גדלה מאוד וכ-30 בני נוער התחילו את הפעילות בסוף אוקטובר 2019. המוטיבציה היתה בשמיים והמרוץ היהודי-ערבי השנתי של העמותה, שהתקיים כשבועיים לאחר מכן נתן זריקת מוטיבציה נוספת לקבוצה הריצה החדשה. 

בקבוצת הריצה לנוער היו רצים רבים שהמשיכו את הפעילות זו שנה שניה ברציפות לאחר חוויה מדהימה במרוץ העיר בברלין בו השתתפו בסוף אוגוסט 2019.

 

 

מרוץ ששובר את מחסומי הגזענות בירושלים פורץ גבולות חדשים 

מרוץ ירושלים 2019 - בנות עם חיג'אב יכולות להשתתף
מרוץ ירושלים 2019 – בנות עם חיג'אב יכולות להשתתף

בחודש נובמבר 2019 קיימנו את המרוץ ה-8 של רצים ללא גבולות בירושלים. זה היה המרוץ המרגש והגדול ביותר שקיימה העמותה. מה שגרם למרוץ להיות כה מיוחד וססגוני הפעם היא ההשתתפות הרבה של כמעט כל האוכלוסיות, אליהן עדיין לא הצלחנו להגיע בצורה משמעותית במרוצים הקודמים. המרוץ שנאבק בגזענות גדל מיוני 2015 ועד לנובמבר 2019 בכפי 12: מ-87 משתתפים למעל ל-1100 רצים יהודים וערבים. 

ההישג המשמח ביותר מבחינתנו הוא שהכפלנו פי 3 את כמות הרצות המזרח ירושלמיות שלקחו חלק באירוע היהודי-ערבי הגדול בארץ. בנוסף, מקצה המשפחות משך הרבה בני נוער מקרב חטיבות הביניים, להשתתף במרוץ ואף ילדים מגילאים קטנים יותר. עובדה זו הביאה הורים רבים להגיע ולעודד את ילדיהם, תופעה שלא ראינו במרוצים הקודמים. 

 

רב תרבותיות בירושלים: אימון משותף של בני הנוער היהודים הערבים עם הסטודנטים של האוניברסיטה המורמונית

מידי כמה זמן קבוצת הריצה מקיימת אימונים משותפים עם ארגוני נוער אחרים. הפעם נפלה בחלקנו ההזדמנות הנדירה להתאמן במתקני הספורט המדהימים של האוניברסיטה המורמונית שבהר הזיתים בירושלים. האימון עם הנוער המורמוני היה מדהים וטוב שכך, מכיוון שאחריו ישר הגיע הסגר הראשון של הקורונה. 

 

הקורונה לא תשבור את בני הנוער: הפעילות היהודית-ערבית עוברת לזום

במהלך הסגר הראשון המשכנו בפעילות הריצה והגיבוש כרגיל. הנא ושושנה רכזות פעילות העבירו דרך זום שיעורי כושר, מפגשי גיבוש וכן מפגשי לימוד ערבית בנושא הרמדאן. בנוסף הכנו שיחון ערבית עם תרגום מעברית לערבית. גם בסגר השני אנו ממשיכים להעביר את כל פעילות הנוער דרך ZOOM, עד שיאשרו לנו לחזור ולקיים אימון קבוצתי בחוץ.

השנה לא התקיים מרתון ירושלים, וגם לא יכולנו לקיים את המשלחת המסורתית שלנו למרוץ באירופה. במקום זאת החלטנו לייצר הרבה יותר חוויות גיבוש וכיף לנבחרת היהודית-ערבית מיד בתם הסגר הראשון.

 

אימוני הנוער היהודי-ערבי חוזרים לאחר תם הסגר הראשון 

 

רב תרבותיות בירושלים
רב תרבותיות בירושלים – רצים ללא גבולות באימון עם האונ' המורמונית בהר הזיתים בירושלים
בני הנוער של רצים ללא גבולות שוברים גבולות ונאבקים בגזענות בירושלים
בני הנוער של רצים ללא גבולות נאבקים בגזענות בירושלים – אימון החזרה מהסגר הראשון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *